Aangekomen! - Reisverslag uit Berehove, Oekraïne van Gerdien Bunt - WaarBenJij.nu Aangekomen! - Reisverslag uit Berehove, Oekraïne van Gerdien Bunt - WaarBenJij.nu

Aangekomen!

Door: Gerdien

Blijf op de hoogte en volg Gerdien

30 Juni 2014 | Oekraïne, Berehove

Vanmorgen ben ik om 5.00 met Albertha en Renger vertrokken naar Eindhoven. En daar begon m'n eerste vliegreis, geweldig!
We hebben een goede reis gehad en zijn om ongeveer 17.00 aangekomen.
Prachtige rit door Hongarije gehad, al heb ik ook af en toe m'n ogen dicht gedaan omdat het zo vroeg dag was...
Een klein stukje van Oekraine gezien, wat een prachtige natuur!
We zitten nu gezellig in het gastenverblijf en hopen morgen in het ziekenhuis te beginnen. Dan zien we ook de andere kant van het land...

Voor nu welterusten, foto's volgen nog!

Gerdien

• 30 Juni 2014 - 20:49

Margriet Klein:

Ha Gerdien,

Super joh, leuk dat je al zo snel een berichtje stuurt!
    Hoop dat je lekker slaapt vannacht:-)

Groetjes Margriet

• 30 Juni 2014 - 20:49

Geertje Klein:

Ha Gerdien,

Wat fijn dat je reis goed is gegaan.
    Zo te horen heb je al heel wat indrukken opgedaan onderweg.
    Slaap lekker en heel veel succes morgen!

Groetjes Geertje

• 30 Juni 2014 - 20:50

Leuni:

Hoi Gerdien,

Fijn dat je veilig bent aangekomen en dat je 't vliegen zo leuk vond :-)!
    Slaapse en werkse alvast morgen, ben benieuwd naar je ervaringen!

Groetjes van Leuni

• 01 Juli 2014 - 08:06

Petra:

Hey Gerdien,

Fijn joh dat alles goed ging. Stelt mij gerust dat je het vliegen geweldig vond :-). Leuk joh.
    Nou heel veel succes vandaag en sterkte ook met wat je allemaal gaat zien en meemaken.

Liefs Petra

• 01 Juli 2014 - 16:42

Henrike:

ha tante Gerdien,

fijn dat je veilig bent aan gekomen!!!!
    heb je al lekker daar geslapen???
    veel suc6 tot over 3 weken!!

-x-x-x- Henrike

Verslag uit: Oekraïne, Berehove

Babyzorg ziekenhuis Oekraine.

30 juni is het zover!
Op die dag vertrek ik richting Oekraïne om vrijwilligerswerk te doen op de kinderafdeling van een ziekenhuis.

De baby's verblijven hier vanwege ziekte, armoede en/of andere problemen in de gezinssituatie voor langere tijd.

Samen met andere vrijwilligers mag ik voor 3 weken deel uit maken van hun leven. We gaan mee werken aan de dagelijkse verzorging van de baby's. Dus: flesjes geven, verschonen, badderen, knuffelen en spelen.

De achtergrond van het werk van Children's Relief:
Het eerste team Nederlanders treft daar een schrijnende en uitzichtloze situatie aan; baby’s die aan hun lot worden overgelaten, nauwelijks (gezonde) voeding en medicijnen, een tekort aan kleding en luiers, slechte hygiënische omstandigheden. Kinderen hebben een ontwikkelingsachterstand door gebrek aan liefde en aandacht.

In 1997 start Children’s Relief het ziekenhuis project om mee te gaan werken op de kinderafdeling van het plaatselijk ziekenhuis in Beregowo. Sindsdien is het werk uitgebreid naar vier ziekenhuizen in het zuidwesten van Oekraïne. De meest intensieve hulp vindt plaats in Beregowo en Vinogradiv.

Heel speciaal om het nu eindelijk van dichtbij mee te gaan maken... En... om deel uit te mogen maken van dit bijzondere werk. Ik ben heel benieuwd naar wat dit met mij gaat doen en hoe het zich verder gaat ontwikkelen.

Blijf de berichtjes volgen en wordt zo ook betrokken bij het leven van deze kinderen!

(Wil je toegevoegd of verwijderd worden aan/uit de mailinglijst? Laat het even weten!)

21 Juli 2014

Aangekomen en afgevallen

16 Juli 2014

Count your many blessings

10 Juli 2014

A different way of working.

07 Juli 2014

Zigeunerkamp

03 Juli 2014

Ziekenhuis
Gerdien

Children’s Relief ondersteunt kinderen die in Oost-Europa opgroeien in achterstandssituaties. Zij zijn het meest kwetsbaar en hebben weinig kans op een goede toekomst. De projecten van Children’s Relief richten zich op goede scholing, opvoeding, zorg en aandacht. Het welzijn van de kinderen staat voorop. Zij moeten zich kunnen ontplooien tot gezonde volwassenen. Zo kunnen zij betere kansen krijgen in de maatschappij. Children’s Relief heeft in haar geschiedenis al veel kinderen kunnen helpen en begeleiden naar een beter bestaan. Drijfveer is het geloof in Jezus Christus. Vanuit dat geloof wil Children’s Relief mensen enthousiast maken om zich in te zetten voor de zwakkeren op deze wereld. Kernwaarden: persoonlijk, praktisch, bewogen, samenwerken en christelijk. Zij geloven, dat het leven van ieder mens waardevol en kostbaar is. Dat wij in deze mensen moeten investeren vanuit de opdracht onze naasten lief te hebben als onszelf. Children's Relief werkt voor kinderen in Oost-Europa. Dat heeft alles te maken met het feit, dat Children’s Relief in 1990 is opgericht als een afdeling van de OostEuropa Zending. Inmiddels is zij uitgegroeid tot een zelfstandige stichting, verbonden aan de OostEuropa Zending.

Actief sinds 06 Mei 2014