April 2015 Nieuwsbrief 3 - Reisverslag uit Berehove, Oekraïne van Gerdien Bunt - WaarBenJij.nu April 2015 Nieuwsbrief 3 - Reisverslag uit Berehove, Oekraïne van Gerdien Bunt - WaarBenJij.nu

April 2015 Nieuwsbrief 3

Door: Gerdien

Blijf op de hoogte en volg Gerdien

10 April 2015 | Oekraïne, Berehove

Na maanden voorbereiding is het eindelijk zover. Samen met twee leden van de TFC ben ik op 9 maart vertrokken naar Oekraïne.

Daar zit ik dan, donderdag, 9 uur, bak koffie en een broodje achter de kiezen, voor het open raam. Het is een beetje fris, maar zo komen de geluiden van dit land, deze plek, m’n nieuwe thuis, naar binnen. Blaffende honden: soms de waakhonden en anders wel de straathonden. In de groentetuinen wordt hard gewerkt, wat ook wel nodig is met de stijgende voedselprijzen. Vaag hoor ik buren samen een praatje maken. Zal ik deze taal ooit leren?

...Mijn nieuwe thuis...

9 maart. Met een paar koffers sta ik op de stoep, even nergens ‘thuis’. Wat is het dan fijn dat familie mij wegbrengt. Petra en Geertje reizen mee. Dat geeft mij de mogelijkheid om mijn gedachten, de nieuwe omgeving en werkplek met hen te delen. Veel komt weer bekend voor. Verschillende mensen ontmoeten, toch weer heel veel nieuwe indrukken opdoen, een traantje wegpinken, op zoek naar het juiste winkeltje of kraampje voor de boodschappen, de babyafdeling bezoeken, kamer gezellig maken, geweldig fijn opgevangen, een maag die moet wennen, de omgeving verkennen enz.

...Het mooiste moment van de dag...

Ziekenhuis Het voelt intussen al heel vertrouwd om ‘s morgens naar het ziekenhuis te gaan, alle kuilen en gaten te ontwijken, de zusters met een ‘prievjet’ te begroeten en de weeïge ziekenhuisgeur te ruiken. En dan misschien wel het mooiste moment van de dag: de begroeting van de kinderen. Annabella, Samuël, Katharina, Wendy en Amina. Elk kind met zijn of haar eigen verhaal. En wat kan ik veel over ze vertellen. Maar dat de volgende keer!

Dank God voor:
-Goede reis
-Warm welkom

Bid God om:
-Zegen op de taalstudie
-Een goede gezondheid

Aanmelden nieuwsbrief en/of gebedsmail: gerdieninoekraine@hotmail.com

Gerdien

Children’s Relief ondersteunt kinderen die in Oost-Europa opgroeien in achterstandssituaties. Zij zijn het meest kwetsbaar en hebben weinig kans op een goede toekomst. De projecten van Children’s Relief richten zich op goede scholing, opvoeding, zorg en aandacht. Het welzijn van de kinderen staat voorop. Zij moeten zich kunnen ontplooien tot gezonde volwassenen. Zo kunnen zij betere kansen krijgen in de maatschappij. Children’s Relief heeft in haar geschiedenis al veel kinderen kunnen helpen en begeleiden naar een beter bestaan. Drijfveer is het geloof in Jezus Christus. Vanuit dat geloof wil Children’s Relief mensen enthousiast maken om zich in te zetten voor de zwakkeren op deze wereld. Kernwaarden: persoonlijk, praktisch, bewogen, samenwerken en christelijk. Zij geloven, dat het leven van ieder mens waardevol en kostbaar is. Dat wij in deze mensen moeten investeren vanuit de opdracht onze naasten lief te hebben als onszelf. Children's Relief werkt voor kinderen in Oost-Europa. Dat heeft alles te maken met het feit, dat Children’s Relief in 1990 is opgericht als een afdeling van de OostEuropa Zending. Inmiddels is zij uitgegroeid tot een zelfstandige stichting, verbonden aan de OostEuropa Zending.

Actief sinds 06 Mei 2014