April 2016 Nieuwsbrief 9 - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Gerdien Bunt - WaarBenJij.nu April 2016 Nieuwsbrief 9 - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Gerdien Bunt - WaarBenJij.nu

April 2016 Nieuwsbrief 9

Door: Gerdien

Blijf op de hoogte en volg Gerdien

27 April 2016 | Nederland, Nederland

Vanuit het raam zie ik een prachtige Hollandse lucht. Ik ben weer terug in Nederland. In gedachten ben ik nog veel in Oekraïne. Wat is er veel gebeurd in een jaar! En dan was daar het moment van afscheid nemen...

Het werk om mij heen gaat gewoon door in het ritme van een normale werkdag. De kinderen worden verschoond en krijgen de fles. En ik sta stil bij de bedjes van Roxalana, Maria, Ruslan, Richard, Ignat en Sebastian. Hun gezichtjes prent ik in mijn hoofd, de lachjes en sprankelende oogjes sluit ik in mijn hart. Ik geef ze een laatste knuffel. Vertel ze nog een keer dat ik van ze houd. Dat ik trots op ze ben. Hoe mooi ze zijn. En dan is het voorbij...

...Trots op ze...

Ik loop door de gang. De laatste weken heb ik al vaak over dit moment nagedacht. Ik ga weer terug naar Nederland, zij blijven hier. Wat een wereld van verschil... 21 kinderen waar ik voor heb mogen zorgen. Al die verschillende leventjes, hun aangrijpende verhalen, hun lieve lachjes en ondeugende streken. Met grote dank aan alle familie, vrienden, bedrijven, gemeenteleden, sponsors kon ik dit prachtige werk doen!

...Een wereld van verschil...

Hoe kan ik hen hier ooit achterlaten? Ik mis ze nu al... ‘Laat de kinderen tot Mij komen.’ De woorden waarmee ik geroepen ben gelden ook nu. Het hangt gelukkig niet van mij af. Het is Zijn werk! Ik mag de kinderen bij God brengen en ze loslaten. Bij Hem zijn ze veiliger dan bij mij. Ik moet nu gaan, maar Hij is Degene die bij hen blijft.
En dan valt de deur achter mij dicht...

U wordt op de hoogte gehouden wanneer er een eindpresentatie wordt gegeven!

Dank God voor:
-Een prachtig jaar, alles wat ik geleerd heb, de bijzondere samenwerking met mijn collega, een goede terugreis, een fijne TFC, een betrokken achterban, Zijn aanwezigheid...

Bid God om:
-Nieuwe collega’s voor dit prachtige werk.
-Een goede reïntegratie.
-Collega Jorien en Ciska,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gerdien

Children’s Relief ondersteunt kinderen die in Oost-Europa opgroeien in achterstandssituaties. Zij zijn het meest kwetsbaar en hebben weinig kans op een goede toekomst. De projecten van Children’s Relief richten zich op goede scholing, opvoeding, zorg en aandacht. Het welzijn van de kinderen staat voorop. Zij moeten zich kunnen ontplooien tot gezonde volwassenen. Zo kunnen zij betere kansen krijgen in de maatschappij. Children’s Relief heeft in haar geschiedenis al veel kinderen kunnen helpen en begeleiden naar een beter bestaan. Drijfveer is het geloof in Jezus Christus. Vanuit dat geloof wil Children’s Relief mensen enthousiast maken om zich in te zetten voor de zwakkeren op deze wereld. Kernwaarden: persoonlijk, praktisch, bewogen, samenwerken en christelijk. Zij geloven, dat het leven van ieder mens waardevol en kostbaar is. Dat wij in deze mensen moeten investeren vanuit de opdracht onze naasten lief te hebben als onszelf. Children's Relief werkt voor kinderen in Oost-Europa. Dat heeft alles te maken met het feit, dat Children’s Relief in 1990 is opgericht als een afdeling van de OostEuropa Zending. Inmiddels is zij uitgegroeid tot een zelfstandige stichting, verbonden aan de OostEuropa Zending.

Actief sinds 06 Mei 2014
Verslag gelezen: 256
Totaal aantal bezoekers 16987

Voorgaande reizen:

09 Maart 2015 - 29 Februari 2016

Een jaar naar Oekraïne

30 Juni 2014 - 18 Juli 2014

Babyzorg ziekenhuis Oekraine.

Landen bezocht: