December 2015 Nieuwsbrief 7 - Reisverslag uit Berehove, Oekraïne van Gerdien Bunt - WaarBenJij.nu December 2015 Nieuwsbrief 7 - Reisverslag uit Berehove, Oekraïne van Gerdien Bunt - WaarBenJij.nu

December 2015 Nieuwsbrief 7

Door: Gerdien

Blijf op de hoogte en volg Gerdien

19 December 2015 | Oekraïne, Berehove

Al een paar maanden mag ik zorgen voor 3 prachtige jongens! Ignat, Richard en Sebastian. Wat groeien ze snel. Met moeite kan ik mij soms voorstellen hoe ze binnenkwamen. Gelukkig schrijf ik zo af en toe wat op. En blijven de herinneringen bewaard. Mag ik ze aan u voorstellen?

Ignat Op mijn tenen loop ik naar zijn bedje... Ja, hij slaapt nog, heerlijk ontspannen. Zachtjes maak ik hem wakker. Na wat wazig geknipper met zijn oogjes, breekt er een heerlijke brede lach door. Wat een mooi begin van de dag! Na het voeden zing ik wat kerstliedjes mee. En tot mijn verbazing hoor ik Ignat ook geluidjes maken in verschillende toonhoogten. Samen genieten we van de muziek. Mooie momenten om te koesteren.

...Een mooi begin van de dag..

Richard In september kwam hij binnen. Dit mannetje van drie maanden lag maar stilletjes in zijn bed. Huilde af en toe en bewoog amper. Nu -een paar maanden later- speelt hij in de box, houdt alles en iedereen in de gaten, groeit als kool, zit het liefste op schoot te knuffelen en schatert als ik hem kietel. Wat geniet ik van hem! En toch... Er klopt veel niet in zijn ontwikkeling. Hij huilt veel en hysterisch, ook op schoot. Zijn schedel heeft een vreemde vorm. Er is weinig kracht in zijn spieren. We oefenen veel, maar hoe ver hij zal komen?

...Donkere kijkers...

Sebastian De kleinste van het stel. Twee maanden oud en steeds meer wakker. Hij vindt het intussen heerlijk op schoot. Zijn donkere kijkers kijken mij gericht aan. En zomaar komt er een eerste lachje. Wat een kadootje!

En dan gaan we al snel richting kerst. Naast alle lichtjes in deze maand, lijkt het grijs soms nog grijzer en grauwer. En lijkt de toekomst voor de kinderen onzeker. Maar niet voor Hem Die heeft gezegd: “Laat de kinderen tot Mij komen...”

Ik wens u, Ignat, Richard en Sebastian
gezegende kerstdagen en een heel gelukkig nieuwjaar!

Dank God voor:
-Voldoende sponsorgeld. Er is genoeg om ook de melk voor de kinderen in het ziekenhuis te kunnen sponsoren.
-De mogelijkheid om als Nederlanders er hier voor elkaar te kunnen zijn en samen kerst te vieren.

Bid God om:
-Een goede thuissituatie voor Sebastian en zijn moeder. Gisteren mocht hij naar huis.
-Voldoende middelen voor de mensen hier, in de moeilijke winterperiode.


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gerdien

Children’s Relief ondersteunt kinderen die in Oost-Europa opgroeien in achterstandssituaties. Zij zijn het meest kwetsbaar en hebben weinig kans op een goede toekomst. De projecten van Children’s Relief richten zich op goede scholing, opvoeding, zorg en aandacht. Het welzijn van de kinderen staat voorop. Zij moeten zich kunnen ontplooien tot gezonde volwassenen. Zo kunnen zij betere kansen krijgen in de maatschappij. Children’s Relief heeft in haar geschiedenis al veel kinderen kunnen helpen en begeleiden naar een beter bestaan. Drijfveer is het geloof in Jezus Christus. Vanuit dat geloof wil Children’s Relief mensen enthousiast maken om zich in te zetten voor de zwakkeren op deze wereld. Kernwaarden: persoonlijk, praktisch, bewogen, samenwerken en christelijk. Zij geloven, dat het leven van ieder mens waardevol en kostbaar is. Dat wij in deze mensen moeten investeren vanuit de opdracht onze naasten lief te hebben als onszelf. Children's Relief werkt voor kinderen in Oost-Europa. Dat heeft alles te maken met het feit, dat Children’s Relief in 1990 is opgericht als een afdeling van de OostEuropa Zending. Inmiddels is zij uitgegroeid tot een zelfstandige stichting, verbonden aan de OostEuropa Zending.

Actief sinds 06 Mei 2014
Verslag gelezen: 413
Totaal aantal bezoekers 16989

Voorgaande reizen:

09 Maart 2015 - 29 Februari 2016

Een jaar naar Oekraïne

30 Juni 2014 - 18 Juli 2014

Babyzorg ziekenhuis Oekraine.

Landen bezocht: